teisipäev, 4. november 2008

26 - Craig. Daniel Craig - Ivar

Siin on minu Daniel Craig. Nagu ikka, alustasin õppimisprotsessi foto visandamisega, kuid seekord jõudsin tegelikult üsna käbedalt ja vaevata stiliseeritud näoni. Põhiline, mis oli selge kohe algusest - mingit lihtlabast portreed pole mõtet plätserdada, tuleb proovida sarži. Ja omakorda selleks oli koheselt klaar - Craigi nägu on põhimõtteliselt korrapärane ring, millest ripub välja lõug ja mille ülemist otsa katavad mõnevõrra turritavad juuksesalgud.

Üks DC võtmedetail on ka kergelt eenduvad kõrvad. Kui ühele visandile tekkisid absurdse kujuga lokaatorid, oli seegi detail paigas.

Tegel't oli algne plaan proovida vektorkontuuri. Seda seetõttu, et vaimusilmas nägin ma seda sarži üsna lihtsa ja mõnejoonelisena, mille peamiseks khm, silmatorkavaks detailiks... silmad, mis lihtsalt kaks sinist ketast. Muidugi, nii lihtsalt ma siiski ei pääsenud. Lõpuks joonistasin kontuuri ikkagi Penteliga ja värvisin PS-iga, vältides seekord nii gradiente kui rastreid ja muud tilulilu.

Oh, peaaegu oleks unustanud - pildil on ju kaks isikut! Kuna seekordse bondgirli Olga Kurilenko inglinäo saržeerimine oleks juba kõrgeim pilotaaž, loobusin sellest ja karikeerisin õelalt tema superfiguuri. Seetõttu sarnasus just ei hiilga, kuid ehk ajab asja ära. Kui Kurilenko kunagi mõnes coolis filmis päris peaosas, teen temast kompensatsiooniks kuju. Luban!

Loomulikult põhinevad poosid bondifilmi plakatitel. Totter tekstilogo, mis pildi paremas nurgas, parodeerib "Quantum of Solace'i" mitte just üliõnnestunud eestindust "Veidi lohutust".

Lisandus: Vaadanud Joonase Bondi sai mulle valusa teravusega selgeks, et olin oma pilti kontuurides ära unustanud ühe Craigile ülimalt iseloomuliku detaili - peene vöökoha ja tugevalt taljesse töödeldud pintsaku. Mis siis muud kui tabletiga pildi kallale ja - muutma... Tulemus muutus vähemalt enda arvates jälle tüki paremaks, muuhulgas tekkis ka tiba parem sünergia tibi siluetiga. Et aga ajaloole ka õpetlik võrdlusmoment säiluks, siis siin on pildi esimene avalik ja kiibakas variant:

6 kommentaari:

meelis ütles ...

sinu pildi kohta oskan öelda ainult positiivseid sõnu, Ivar!
Oled omandamas just sellist kiiksuga utreeritud sheipidega joonistuslaadi, mille poole ma ise ka viimasel ajal salamisi püüdlen aga pole suutnud end veel piisavalt vabaks lasta..Võtame kasvõi selle beibe lühikesed-tõntsid jalad ja ülipikk kael.. ja kogu Craigi pea.... Wow...!
Ka meeldib kontrast naise poosi ja sheipide kanguse-sirguse ja Bondi pehme ja voolavuse vahel, super!!
(Oma töös üritasin vastupidi Bondi sirge ja kandilise ja tibid pehmed-voolavad hoida.... aga nagu pahatihti ümberjoonistades ikka juhtub ei jäänud lõpptulemuses sellest enam eriti palju järele:(

Veelkord - super esitus, Ivar!!
Ja raudselt parem pealkirja tõlge kui see mida kinoplakatitel näeme!!

Elina ütles ...

päris hästi tabatud sarnasus. elektrisinised silmad olid esmapilgul natuke kõhklusi tekitavad, aga siis vaatsin foto pealt üle, et ongi ju täpselt sellised! ma pole mingi bondispetsialist, aga see Bond on minu jaoks kuidagi kõige "labasema" olemisega ja sinu pildil pole ka seda bondiglamuuri kuigi palju. ja see kuidas venelase näoga mees hollywoodis bondiks sai, on juba omaette teema.

meelis ütles ...

vaatan neid pilte siin Taanis hetkel, ja tøepoolest: Ivari Bondi silmad on tøesti rohkem elektrisinisemad kui mul kodu- ja tøøarvutis; åkki on teie monitor kalibreerimata, Elina (nagu ilmselt ka seesinane siin); måletan ka Joonase remarki mu nøiapildi vårvide suhtes ja ka seda siin yle kontrollides tøden, et on jah nøid karjuvalt esiletykkiv ja vårvid hoopis tooremad kui mul originaalis..
Et siis mis vårvide kritiseerimisse puutub siis ei saa jah vist tåie kindlusega øelda, et see pilt mida kriitik kaeb on sama, mida kunstnik on teinud....

Joonas ütles ...

Meelis, kas tead, mis vahe on 50 000 maksval Cintiq monitoril ja 1000 maksval iidsel kuid kunagisel proffikastil? Vahe on see, et viimane kuvab värve täpsemalt :D Cintiq on üldiselt tuntud oma kehva värvigammaga, nii et sellega ei saa teoreetiliselt koguni trükitööd teha - peab olema kõrval pildi tsekkimiseks mingi monitor, mis näitab värve, mis tegelt trükist tulevad. Vähemalt nii olen kuulnud mitmeid kunstnikke tegemas... Kindel nipp, kuidas sellest värvide kogemata "ületegemisest" hoiduda, on töödelda pilte CMYK-is, mitte RGB-s.
Aga jah, LCD ajastul ei tea tegelt kunagi, mida keegi oma ekraanil näeb...

meelis ütles ...

pean tunnistama, et see kiitsakas Craig sümpatiseeris mulle isegi rohkem, Ivar ja arvasin, et olid ta meelega selliseks teinud. Meeldis just see, et sa EI teinud teda musklisse, nagu iga teine oleks teinud; kogu tema vanas poosis ja olekus oli just midagi D. Craigile ainuomast ma leian ja teravad laiad õlad võtavad seda voolavust (flow) kõvasti vähemaks, pealegi on näitleja laiaõlgsus selgelt nähtav ainult siis kui ta särgi maha viskab...
Mingi rohmakas blatnoi attitude mis tema tüpaazhiga paratamatult kaasas käib oli vanas tugevam, sorry..
(Perhaps it's just me...)

Ivar ütles ...

Ma saan täitsa aru, mida mõtled, kuigi endal on natsa raske nõustuda... Ega ma teda musklisse modifitseerinudki, too pintsak mõjub ju üsna kotitavana. Samas, nood taljesse traageldatud ülikonnad on ikka väga silmatorkavad ja nüüd on mul endal vana versiooni üsna imelik vaadata. Kõhn versioon on ikka tiba liiga tohlakas. Ja mul on tunne, et tegelikult voolavad kaks figuuri uues variandis tiba paremas rütmis - natuke nagu rohkem vastanditena, kui need sheibid päris primitiivideks lahti visandada... Alt lai <-> ülalt lai... Igatahes ma loodan, et osa algsest lodevast voolavusest on siiski uuemas versioonis ka alles.