kolmapäev, 8. september 2010

Miks mina JK-s ei joonista?

Et suvelõpu letargiat veidi leevendada, panime augusti lõpus püsti väikese küsitluse. Püüdsime uurida, mida "Joonistajad koos" blogi külastajad ja registreerunud osalised üldse siinsest asjast arvavad; mis on huvitav ja mis mitte ning miks ikkagi on aktiivseid joonistajaid nii vähe. Tulemused olid tegelikult päris huvitavad ja üllatavad; loomulikult ei olnud tegu teadusliku uurimusega, aga midagi saime teada küll.

Kokku kogunes üheteistkümnele vastusevariandile 27 hääletajat ja anti 30 häält. Nimelt võis iga hääletaja valida mitu vastusevarianti. Muidugi võis vabalt juhtuda, et kõik seda võimalust lihtsalt ei märganudki...

Nüüd siis vastustest. Rõõmustav on see, et mitte keegi ei arvanud, et "Teemad on nõmedad". Seda on hea kuulda! Mida edasi, seda raskem on millegi uue või huvitavaga välja tulla, aga me püüame!

Ka ei arvanud keegi, et siin joonistamine oleks "Mõttetu ajaraisk". Fakt on see, et see blog ON arendav ja õpetlik.

Samuti ei arvanud keegi, et see blog on "Mingi Eesti värk" või, et "Mujal on huvitavam". See tähendab siis ilmselt, et JK suudab pakkuda pinget nii kodu- kui välismaiste karmide konkurentide kontekstis. Ma loodan, et see pole puhtalt keelelise tausta teene ja et siin on ikkagi oma osa ka piltidel. Kuigi, selge on see, et "Joonistajate" üks suuri plusse peitubki sõnalises pooles - asjalikes kommentaarides ja konstruktiivses kriitikas. Ma usun, et juhused, kus vastukaja piltidele oleks olnud kuidagi kohatu või ebaviisakas, on üsna haruldased. Pigem on neist ikka abi, avavad silmi ja juhivad tähelepanu alternatiividele.

Üllataval kombel ei arvanud keegi ka, et "Tase on liiga madal". Ma loodan, et see ei olnud puhas viisakus! :-) Otse loomulikult saaks tase olla veel parem ja mitmekesisem, selleks aga oleks vaja veel rohkem aktiivseid osalisi. Nende leidmine on aga tõepoolest keeruline... Keerulisem kui võiks arvata. Kus on kõik eestimaised joonistajad? Keegi pole ju väitnud, et siin peaksid osalema ainult amatöörid, või, et tuntud nimedel oleks keelatud kampa lüüa. Ei ole! Võime ka kinnitada, et kõik praegused osalejad EI OLE omavahel ka väljaspool JK-d tuttavad.

Kõige rohkem hääli - 10 - sai vastus "Aeg kaob kiirelt käest!" See on tõepoolest nii, aeg KAOB kiirelt ja postituspäevad tunduvad saabuvat liiga ruttu. Ilmselt me PÄRIS nädalasele pildirütmile seetõttu niipea enam tagasi ei lähegi. Kaalume hoopis juba katsetatud varianti, kus teema tuleks igal nädalal, aga aega joonistamiseks oleks kaks. Asi lihtsalt selles, et blogis PEAB regulaarselt midagi uut lisanduma, vastasel juhul läheb asi uimaseks ja see lõpetab vaikse hääbumisega. Kui meil vähegi võhma, siis püüame sügistalvel ikkagi igal nädalal uue pildi-idee välja käia.

7 inimest arvas, et "Tase on liiga kõrge" ja 5, et "Tahaks, aga ei oska". No ma ei tea... Selge on see, et mingil määral joonistada oskab ju iga inimene, need, kes siin blogis oma pilte teistele vaatamiseks ja arvamiseks pakuvad, võiksid asja küll keskmisest kõrgemal tasemel või siis mingi omapärase nipiga osata. Seetõttu ei ole me ka päris kõiki soovijaid vastu võtnud. Samas, me tõepoolest loodame, et praegused osalised pigem inspireerivad kui peletavad uusi võimailikke kaaskondlasi. Ärge kartke, vaadake oma seniseid pilte tiba enesekriitiliselt ja kui nad ikka on paremad kui tavalise koolilapse kritseldused, siis astuge ligi ja joonistage kaasa!

Ja need, kes tõepoolest joonistada ei oska - arvata oskate ikka! Kommenteerida ja "meeldib"-hääli anda saavad kõik lugejad. Tundub küll, et nupuga kiire poolehoiuvõimaluse lisamine võttis paljudelt viitsimise oma arvamust lauseteks vormistada. Aga pangem siiski ka oma sõnalised mõtted kirja, nii on palju huvitavam.

Neli hääletajat teatas, et "Oskan, aga ei viitsi". Selle peale ei oska muud kosta, kui et loodetavasti täidab teie päeva siis midagi vähemalt samavõrra huvitavat. Kahe inimese arvamust, et "Omaette on mõnusam" tuleb aga respekteerida ja loota, et ehk saavad sellest mõnust kunagi siiski osa ka teised.

"Stiimuleid on vähevõitu", arvas ka kaks inimest. See aga on tegelikult mitme otsaga asi. Muidugi võiks olla mingeid stiimuleid lisaks kaaskondlaste kiitusele, aga kuidas neid realiseerida? Võiks ju muidugi püüda leida näiteks mõnda printimisega tegelevat sponsorfirmat, kes valiks mõne teema osalejate seast oma lemmiku ja pakuks võimaluse pilt oma kulul kangale trükkida. Või midagi seesugust... See, et blogi osalejad hakkavad auhinna teenimiseks pilte paremusjärjekorda panema, on igatahes välistatud - see ei ole lihtsalt JK eesmärk. Raha ka keegi osalemise eest maksma ei hakka... :-)

Kui, siis ehk võiks kasutada JK-d kuidagiviisi autorite reklaamimiseks - pole ju välistatud, et siitkaudu võiks maanduda mõni tööots. Samas toimib see tegelikult ka nüüd - kui autoril on oma blog ja selles kontaktandmed, siis saab ju ühenduse ka praegu. Kõik sõltub autorist endast.

Samas tuleks kõne alla võimalus lihtsalt midagi kõigi osalejate vahel välja loosida. Kellel on auhindu pakkuda ja kes soovib neid jagada, andke aga teada!

Igatahes tänud kõigile hääletanutele, vastused olid huvitavad. Püüame aga kõik koos seda blogipõldu edasi künda! Edasi aastasse 2011!

6 kommentaari:

irve ütles ...

Tänud huvitava statistika puhul. Muidugi jätkake.

Tegelikult tahakski küsida nende käest, kes veel jätkavad ja kes toimetavad siin: kas teil on siia postitamisest kasu ja kas niiöelda "tasub ära" või on kõhklusi.

Mulle siinne arvustusmentaliteet sobib ja olen rohkem kui paar korda kaalunud siia oma kätt harjutama tulla.

Ivar ütles ...

Mina olen muidugi üks neljast aluspanijast ja seetõttu üsna kallutatud, aga vähemalt mulle on see blog küll joonistamise osas väga palju kasuks tulnud. Ilma selleta ma lihtsalt kaugelt nii palju ei joonistakski; lisaks on siinsed teemad paljuski sihukesed, et muus olekus ma suurt osa neist küll joonistama poleks juhtunud. Juba see, et just JK pilte tehes õppisin ma brush peni kasutama, on tõsine saavutus.

Aga ootan samuti huviga kommentaare!...

Mattias Mälk ütles ...

Mulle küll JK meeldib. Ja päriselt ka. :) Nii pealtvaatajana kui ka nüüdsest osalejana (seni olen küll vaid ühe pildi postitanud, kuid juba teine ja kolmas ootavad värvimist ja punkti "i" peale). Ka mu sõber vehib praegu Wacomiga teemasid ja võtab kolme maali valmides ilmselt teiega ühendust. :) Arvan, et siinkohas sobiks klipp mingist karmi näoga märulikangelasest, kellele kaamera vaikselt sisse zuumib, ja ütleb pärast väikest pausi: "We're just getting started..." Ajee.

Pia ütles ...

Minu probleem siin postitamistega on see, et olen esiteks liiga enesekriitiline. Lähtun sageli põhimõttest - kõik või mitte midagi. Kui ma oma parimat anda ei saa (ajapuudusel või muul põhjusel), siis ei anna parem midagi. No mõnikord on sellest elus kasu, aga mõnikord takistab see mul tegutsemast. Eks ma joonistan ikka, aga hetkel pigem tellimustööd. Jälgin blogi aga hea meelega ja tunnen rõõmu kõikidest andekatest kunstnikest. Edu kõikidele! Püüan end vahest ikka kokku võtta. Nüüd, kus olen prouastaatuses, on ehk elu ka pisut rahulikum ja mahaistumise aega rohkem :)

Elina ütles ...

Pia, tore kuulda, et uus seisus lubab kohe jalad seinale visata ja hoopis pliitsi kätte võtta:D Palju õnne igatahes teile veelkord! Tellimustöö raames ei anna sul muidu midagi siia postitada, teemadering on nüüdseks juba piisavalt suureks paisunud.

Mul on blogist küll kasu olnud, eelkõige toredate kaasalööjate näol. Aga eks joonistusoskusele on ka vast mingi kasu olnud. Ise hääletasin ka selle "aeg kaob käest" variandi poolt. Kuigi jah, ma tean, et kellegi pole rohkem kui 24 h ööpäevas.

Joonas ütles ...

Loomulikult on blogist kasu. Blogi algusajal oli käsi võrreldes praegusega ikka palju enam krampis. Ja sellest on juba alla poolesaja teema kandis juttu olnud vist.
Minu puhul on see peamiselt aju-ja-käe vabakäigult jooksta laskmise koht. Digitaalne avalik sketchbook? Samas saab ka kasulikku tagasisidet (mõnikord).
Ja kui miski hästi välja kukub, saab seda ka nö. tellimustööde puhul kasutada hiljem.