teisipäev, 22. märts 2011

123 - Krokodillipisarad, Morgie,

Mõned aastad tagasi tehtud maal "Kurb kodukroku". Ja selle järgi praegu kritseldatud joonistus "Krokodillipisarad".

9 kommentaari:

Morgie ütles ...

Mul on küsimusi - paljud siin kirjutavad oma piltide juurde, et need tehtud digilauaga. Mina pole säänset riista elus näppida saanud. Üha rohkem hakkan aga tahtma, eriti kuna hinnad muutuvad järjest odavamaks (suhteliselt). Enne aga tahaks kasvõi proovida seda imeriista.
1.Kas oleks võimalik korraldada mõni selline koosjoonistamine, kus keegi lubaks oma digilauda veidi proovida ja sellega katsetada?
2.Millist ODAVAT digilauda soovitate algajale digilaua kasutajale piltide joonistamiseks?
3.Kas keegi oma vana odavalt ära müüa ei taha?

Gerda Märtens ütles ...

proovida soovitan, aga käsitsijoonistus on ikka lahedam:) iseasi kas värvimine ja see oleks äkki lihtsam.

Ivar ütles ...

Mina oskaksin kommentaariks ja soovituseks öelda järgmist:
praktiliselt on olemas ainult üks tabletifirma, mille asju tasub, kui vähegi võimalik, vaadata, see on Wacom. Nende odava otsa asjad ei ole ka enam nii väga kallid, kuigi neis on muidugi surveastmeid vähem ja muud lihtsustused. Polegi väga süvenenud. Bamboo on vist nende algusotsa kaubamärk. Wacomi pliiatsis ei käi ka näiteks patareid, mul on tunne, et enamuses teistes käivad.

Lisaks veel üks asi - alguses ei pruugi see tunduda loogiline, aga A5 tablet on joonistamiseks täiesti piisava suurusega. Pilt on ju ikkagi ekraanil ja suuremal tabletil tuleb lihtsalt ühest ekraaninurgast teise jõudmiseks laiemalt vehkida. Pluss muidugi ka hind ja suurus on ebapraktilised.

Mis puutub aga sellesse, kas Wacomi uuem Intuos 4 on parem kui vana Intuos 2... Ei tea. Mingeid nuppe ja heebleid on rohkem, aga ma ei usu, et see tegutsemist vähimalgi määral mõjutab. Minu oma on Intuos 2 ja see on töötanud ikka aastaid ja aastaid. Isegi pliiatsi otsikut pole vahetanud. Joonase kurtmisi kuulates on mul tunne, et et uuemad kuluvad kuidagi imelikult kiiresti.

AGA - kui vähegi arvutis mingit joonistamistööd teha, siis on tablet ikka tõeliselt asendamatu. (Muidugi, Cintiq'u tarbijad vaidleksid viimasele väitele vastu... :-))

Morgie ütles ...

Tänan soovitamast, jätan meelde.
Muide, ise nimetan tablet-iks küll hoopis teist asja, puutetundliku ekraaniga väikest tahvelarvutit, mis on mul olemas ja mis on tõsisemaks joonistamiseks liiga kohmakas ja aeglane. Ka on eestis digilauad enamasti müügil hoopis graafikalaua nime all. Raske orienteeruda selles värgis.

Morgie ütles ...

Ka wacoomi tooteid on nii palju turul, et raske valida. Näiteks, see tundub liiga väike, ehkki reklaam reipalt lubab, et toode sobib ka joonistamiseks:
http://www.photopoint.ee/et/toode/15463/wacom-bamboo-pen

Ivar ütles ...

Joonistamiseks sobib kindlasti, arvan ma. Aga mine ja proovi poes, teist tüüpi tableti proovimisest ei saa ilmselt midagi järeldada.

Kuni moodsad telefoni sorti tahvelarvutid ei ole survetundliku ekraaniga, ei ole nad joonistamisvahendina just tõsiseltvõetavad.

Morgie ütles ...

Probleem on selles, et... millises poes? Photopoint müüb praegu suurimat valikut selliseid digilaudu, nemad ütlesid, et nende müügipoliitika ei näe ette "seadme arvutiga ühendamist". Mis tähendab, et ei, ei saa proovida.
Oeh.
Ma ikka enne tahaks natuke proovida, kui ära otsustan.

Joonas ütles ...

Tõenäoliselt õnnestub proovida Tigmas Pärnu Maanteel. See pood müüb ainuksena kohapeal ka digiekraane.

Tableteid on meil olnud mitmeid suuruseid ja peab ütlema, et A5 on tõesti optimaalne. Ja muidugi Wacom firma toodang ainult. Teiseks peab ütlema, et joonistada traditsioonilises mõttes on neil tõesti raske. Oleme neid peamiselt vaid korrektuuriks ja värvimiseks kasutanud. Samuti niisama hiire asendajana, kuna see säästab väidetavalt rannet.

Bamboo seeriat pole kunagi kasutanud, kuid väidetavalt on see üpris OK.

Aga mina olen ka see, kellele Ivar vihjas - olen viimasel ajal kasutanud väga palju survetundliku pliiatsiga digiekraani ja see sobib arvutis joonistamiseks juba küllaltki hästi. Hinnatase on neil juba midagi muud muidugi. Samas saab väga edukalt hakkama ka ebay-st ostetud vana odava tableti mudeliga, näiteks hp tc1100.

Pia ütles ...

Mul endal oli Trust ja see toimis päris kenasti, aga ütles üles :(
Praegu on mul just Wacomi A5 Bamboo ja väga meeldib. Mõnus suurus, hea tundlikkus.