kolmapäev, 6. august 2008

13 - Gandalf - Ivar

See pilt on mu bloginduse absoluutne kiirusrekord - vist oma kolm tunnikest läks varasema visandi kontuurimisele ja värvimisele... Lisaks on see joonistud brushpeniga, mis minu puhul on ikka tõeline eneseületamine. Lihtsalt ma EI OSKA sellega teha dünaamilist ja ilusat joont, lisaks on pintslitriip minu jaoks ka tiba liiga jäme. Aga ehk seekord õnnestus...

Pilt peaks meenutama pisut ajakirjakarikatuure, millel tekst koomiksilaadse jutumulli asemel lihtsalt alla kirjutatud.

Lisandus: Kuna see blog on siiski õppimiseks ja kiirustav kontuur ei olnud siiski päris see, mida soovisin, siis proovisin sama pilti veel paaril korral brushpeniga paberile panna. See, mis üleval näha, ongi uusim versioon. Kuna aga kommentaarid käivad siiski originaali kohta, siis selline oli algne variant:

5 kommentaari:

Ed ütles ...

super. mulle meeldivad need teised äratuntavad tegelased ka. aga üks puht tehniline kommentaar - see alumine tekst ajab segadusse kuna näib et ainukene rääkiv tegelane on gandalf ise.

Ivar ütles ...

Jah, Gandalfi suu sai natuke liiga "kõnelev", tegelikult peaks piiksuja olema Frodo. Ma tegin enda närvide rahustamiseks uue kontuuri, kus suu parem (ja Gandalfil lisaks ka... kõrv!), aga vast ei ole seda mõtet siia riputada.

meelis ütles ...

meeldib selle pildi kompositsioon ja tervik (mis sinu piltides, Ivar, on vist pea alati paigas :)

HEHE, paadunud animaatorina (kelle üheks juhtmõtteks on mitte kunagi karta olla liiga selge) oleksin Frodopoisi pannud elukale näpuga näitama ja teinud tema suu obvioosselt lahti, samas kui teiste suud oleksid selgelt kinni, seega Ed'ilt väga asjakohane märkus. (Selle näpuga näitamise tõttu peaks kolli muidugi grupist eemale nihutama aga arvan, et kompale tuleks see isegi kasuks.)

Ka pole ma päris kindel mis emotsiooni kannab endas VanaGandalf ise, oleks justkui kuri aga samas suud vaadates justkui poleks ka, ehk peaks ka ta silmavaade tiba konkreetsemalt väikest kolli vaatama (sorry, Ivar, jälle see mu animator's desease:)
Kõrv: jah, ega ta vist siin ikka vana põsesarna taha peitu pugend pole, hea et ise märkasid.

1 detailike veel, kuna ise olen harjunud pilte lugema liikuvana, ehk siis näen vaimusilmas ka eelmist ja järgmist võtmejoonist, siis võinuksid Gandalfi sõrmed hoida keppi selle ÜMBERT kinni, mitte eest (tüüpiline viga paljudel muideks, kes joonistavad asju hoidvaid käsi).

Kuna ma ise puhast joont ei valda ei tundu see minu jaoks sugugi halb, otse vastupidi!
Üldkokkuvõtes tubli töö, vaatad peale ja kohe ütled - Ivar!!

Ivar ütles ...

Brush pen (pintselpliiats?) on ikka tõepoolest keeruline tööriist. Ta vajab hoopis tundlikumat ja õrnemat kätt ning teisemat käehoidu kui näiteks sulg, rääkimata siis markerist või rapiidograafist.

Kuna ma olen bp-ga ka tegelikult üsna vähe joonistanud, siis kontuurisin seda pilti veel paar korda üle, lihtsalt, et tuttava pildiga tunnetust harjutada. Tasapisi läheb asi paremaks. Üks asi näiteks, mida õppisin - joont ei tasu mitu korda üle tõmmata, et teda tumedamaks ja konkreetsemaks muuta - isegi kui see paberil näha pole, siis skännides tuleb eri joonte tumeduse erinevus üsna häirivalt välja.

Tööriistast endast ka - bp on Penteli toode, see on ka praktiliselt kõik, mida Jaapani pakendilt on võimalik välja lugeda. Pliiats on 19 cm pikk ja tema teises otsas on tegelikult üks parimaid markereid, mida kunagi kasutanud olen - selle ots on kuidagi pikem, mistõttu käehoid ja joonistamine meenutab tugevalt sule kasutamist.

Aga, jah, tundub, et praktiseerides võib brush peni tegelikult armastama hakata. Igatahes on ta tegelikult üsna kiire kirjapulk, igatahes kiirem kui sulg ja kohati isegi kiirem kui marker. Lihtsalt tundlikkuse tõttu on teda üsna keeruline kontrollima õppida.

Joonistust ennast ja eelnevaid märkusi ma kommenteerima ei hakka, kõik õige, mõned puudused ehk on uusversioonis tiba väiksemad.

Joonas ütles ...

Mulle meeldib tegelt originaal rohkem, kuna seal neid riideid ja nägusid vormivaid jooni vähem. See on minu jaoks mingi õhkõrn piir, kustmaalt kujutist vormivat joont on just parajalt - ja sellel uusversioonil on seda pisut liiga palju (just võrdluses originaaliga). Aga muidu on su brushpeni joon väga hea ja soovitaks sul kindlasti ka lähemat tutvust teha täidetavate brushpenidega, millel on "päris" pintsli ots. Väitsid kunagi ja kusagil, et need on su jaoks liiga tundlikud, kuid nagu ise ütlesid, kõik on harjutamise asi. Seda tööd vaadates on sul selle otstarbekaks kasutamiseks igatahes suured eeldused :)
Kompa ja tegelased on lahedad nagu alati ja seda suujuttu ei hakka üle kordama.