kolmapäev, 27. mai 2009

53 - Aadam ja Eeva - meelis


Kuna selle tuntud teemaga ei visanud kaua mingit originaalset visiooni ette, ei naljakat ega tõsist, siis läksin lõpuks klassikalise lahenduse teed: Eeva söömas õuna, mida Aadam pole veel märganud. Korra oli plaan kujutada neid paksude ja täissöönutena (sest see lõputu paradiisis chillimine peaks ju kehadele mingeid jälgi jätma) aga respektist meie kõigi esivanemate vastu loobusin mõttest. Joonistatud ja värvitud PhotoShopis.
Pilt tehtud suhteliselt kiirelt muude toimetuste kõrvalt. Ise pole ma eriti rahul Eeva näoplaaniga, milline tüüpnägu kipub mul korduma pildist pilti, (ja ega Aadamgi parem pole) - vaja ses suunas endaga tööd teha.

10 kommentaari:

Kirjasvig ütles ...

Ma kyll ei usu, et paradiisis paksuks läheb. Seal on arvatavasti kõik low-fat-super-diet.

Elina ütles ...

meelis sa tõesti arvad, et kui sul on super-luks-nunnu täiuslik mees/naine pluss täiuslik Jumal, et siis nad seal muudkui söövad vä?
ja miks kõik järjekindalt neid õunu armastavad kujutada, sellele pole ühtegi mulle arusaadavat põhjust. no pole see õun ju midagi nii ahvatlev, isegi kui ta oleks keelatud...
vaatasin netist ka pisut vanameistrite töid antud teemal(üht väga meeldinud pilti, mida ma kunagi ammu mingi juturaamatu tagakaanel nägin, aga ei suutnud ma kuidagi leida, oli vist veel mingi naiskunstniku maal).päris huvitavad olid need inimpeaga maod, mida üllatavalt tihti võis näha, sest tõsi ta on- tavaliselt maol pole ju häälepaelu...antud kontekstis on sinu madu pildil tsipa liiga nunnu. ja nüüd maailma kõige vanem küsimus -kas aadamal ja eeval oli naba- joonas siin väidab, et disaini mõttes oli, mina seda ei usu. aga noh, mis ma siin seletan, peaks parem joonistama hakkama...

Joonas ütles ...

Meeldib brushilik teostus, tahaks endale ka seda ekraan-digilauda kunagi... Ei muidu ei oskagi midagi kommenteerida, eks kerge väsimus paistab läbi jah nagu muide me kõigi töödes. Ei tea, kas suvi ja majandus on kõigil tõesti jalad alt niitnud... peaks ju tegelt rohkem aega olema?

Ivar ütles ...

See, et sa arvutis seesuguse mängleva-muutuva joone saavutad, on küll kadestamist väärt. Ma ei usu, et see on ainult ekraan-tableti teene... :-)
Madu on loo jaoks liiga lemmikloomalik, pigem oleks tahtnud näoilmest kahjurõõmu lugeda. Muidu... Mina ei tea. Mul on tunne, et see pilt seekord oleks võinud just eriti värviline olla...

meelis ütles ...

Ivar, sul on õigus - et mänglevat joont arvutis saavutada on kindlasti vaja ka sobivat brushi, vale brush annab halva joone millel puudub inimlik touch.
Eks see madu pildile liiga multifilmilik sai jah, tõtt-öelda unustasin tema pea peale üldse tähelepanu pöörata, vaatasin, et ta kere enam-vähem loogiliselt ümber puu väänduks.
Värvide osas läksin kergema (ja kiirema) vastupanu teed, kuna aega värvidega jännata poleks olnud.
Elina - su küsimus nende nabade suhtes on õigustatud: mäletan plastilise anatoomia tunnist Tartus, et Aadamal ja Eeval polnud tõepoolest "nabu" kuna nad ei sündinud emaüsast ega polnud järelikult ka nabaväädiga ühenduses.
Ja miks oli keelatud viljaks õun ja mitte ananass või apelsin - seda oskavad vist teoloogid kommenteerida. (Samas on ju tegu sümboliga, milleks võinud olla ükskõik mis frukt).

Kait K. ütles ...

üpris tuttav madu ;]

Ed ütles ...

Keelatud viljaks ei olnudki õun

Elina ütles ...

võimalik, sest piibel seda ei pea vajalikuks mainida. kuigi folklooris kasutatakse seda sageli. üsna tihti figureerivad keelatud viljana veel viigimari, viinamarjad, granaatõun, oliivid... isegi nisu(?)

Ivar ütles ...

Vaadates, mida ütleb alati tark Wikipedia, saame teada, et keelatud vilja kujutamine õunana, mis Lääne-Euroopas tavaline, on ilmselt põhjustatud ladinakeelse sõna malus kahest tähendusest - omadussõnana tähendab see kurjust, nimisõnana õuna. Sealt siis ka kõrisõlme nimetus "Aadama õun"...
Wikipedias on veel huvitavaid aspekte kirjas, näiteks see, et Vana-Egiptuses oli keelatud süüa puudel kasvavaid eri mõjuga seeni, need olid reserveeritud vaaraole. Teoreetiliselt võis keelatud vilja idee ka seentest tulla.

Ja siinkohal meenub ootamatult Joonase pilt...
:-)

. ütles ...

Joon ikka üli kõva, mulle meeldiks natuke värvi ka oleks.
Selle Eeva vasaku jalaga on vist mingi jama, tundub mulle?